.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سفر دوم دولت به مازندران، خواستها و انتظارات

سفرهای هیئت دولت و مصوباتی که در این سفرها به دنبال دارد می تواند برطرف کننده بخشی از کمبودها و نواقص استانها باشد و در این راستا مردم مازندران نیز منتظر تصویب مصوبات جدید و تحقق وعده های پیشین هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، به اعتقاد شماری از مردم و مسئولان، سفر هیئت دولت فرصتی مناسب برای رفع مشکلات اساسی و ریشه ای فراروی توسعه این استان به شمار می آید.

این افراد در گفتگو با خبرنگار مهر، استقرار صنایع مادر، رفع بیکاری، توسعه تجهیزات بهداشتی و درمانی، بازنگری در طرح های هادی روستایی، بارنگری در قانون مناطق حفاظت شده، ساماندهی حریم دریا را از جمله خواسته های اصلی خود در جریان سفر دوم دولت به استان عنوان کردند.

تاسیس استانی جدید در غرب مازنردان همچنان در صدر خواسته های جمعیت 800 هزار نفری این منطقه قرار دارد به باور این عده، مازندران همانند روستایی محروم است که توسعه مطلوب آن نیازمند نگاه ملی به این بخش است.

به رغم تلاش چشمگیر و اجرایی شدن بیش از 90 درصد مصوبات سفر اول دولت در مازندران، جمعی از مردم معتقدند نتایج سفر اول چندان در استان نمایان نشده است.

تقی جعفری، شهروند نوشهری گفت: کار مهم ترین نیاز کنونی منطقه است زیرا بیکاری معضلی برای خانواده ها شده است. وی که چهار فرزند دانش آموخته بیکار دارد، افزود: دولت برای رفع این معضل اساسی چاره اندیشی کند.

یک از اهالی روستاهای چالوس نیز به خبرنگار مهر گفت: تامین مسکن در جامعه کنونی به یک آرزوی دست نیافتنی برای خانواده ها تبدیل شده است.

ارژنگ امیری افزود: بازنگری در محدوده و حریم طرح های هادی روستایی نیز از دیگر مسائلی است که باید به آن توجه شود زیرا با حریم های ایجاد شده برای روستاها به خصوص در حاشیه رودخانه زندگی را بر این افراد سخت کرده است.

وی همچنین خواستار پرداخت خسارتهای کشاورزان منطقه شد و اظهار داشت: در سال های گذشته خسارت های زیادی به بخش کشاورزی و باغداری منطقه وارد شده که هنوز جبران نشده است.

محمد حسینی، فرهنگی از شهرستان نور، توسعه حمل و نقل هوایی و استفاده از حمل و نقل ریلی را از مهم ترین نیازها اعلام کرد و افزود: روند رو به رشد جمعیت و گردشگر پذیر بودن منطقه موجب افزایش بار ترافیک در منطقه شده است.

وی بیان داشت: نبود صنایع مادر و بزرگ دلیل اصلی وجود بیکاری در منطقه است از این رو باید قانون مناطق حفاظت شده بازنگری شود.

محمد نوری کجوریان، عضو شورای اسلامی روستای چناربن کجور نیز خواستار توجه ویژه دولت به مناطق محروم و روستایی شد.

وی افزود: تاکنون منابع زیربنایی و اشتغالزا به منطقه وارد شده و باید رویکرد واقع بینانه نسبت به رفع مشکلات منطقه ایجاد شود.

وی اظهار داشت: مازندران یک منطقه با نیازهای ملی و فراملی است که میزان توجه نیز باید به همین نسبت باشد.

به گفته نوری، ایجاد امکانات رفاهی، ایجاد و توسعه فضاهای فرهنگی و ورزشی و ساخت کارخانه های تولیدی نیازهای اصلی و اساسی استان است که باید به سرعت در رفع آن کوشید.

به هر روی سفرهای استان رئیس جمهور و تصویب مصوبات استانی بارقه امیدی را در دل مردم ایجاد می کند و از این رو دولت باید بکوشد با اولویت بندی مسائل و نیازهای مناطق مختلف در رفع آنها تلاش کند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.06 seconds.